Kävin  eilen uudestaan lenkillä ja voi perkele miten paljon koski jalkoihin! Ekassa mäessä pohkeet meni niin hapoille, että tuntui koko lenkin ajan siltä että niitä lihaksia väännellää ja vedetään molemmista päistä eri suuntiin. Mutta kävelin, perkele. Purin hammasta ja kävelin. Venyttelin ja ravistelin lopuksi.


Aamulla kun heräsin, kurkku tuntui karhealta. Vaikka uusi urheilupaitani onkin pitkähihainen ja hengittävä niin tajusin liian myöhään, etten tajunnut suojata kaulaa. Koska syksyisin olen todella herkkä sairastumaan juuri sen takia, jos ei ole huivia kaulassa. Vaikka lenkkeillessä tuli tosi lämmin, niin ilmeisesti kaula sai vähän kylmää. Tein aamulla kuitenkin pienen treenin ja olo oli virkeä sen jälkeen.


Heräsin itse asiassa siihen kun isäni soitti. Sain kunnon paasauksen heti aamusta tästä liikuntahommasta ja laiskuushaukut. Ensiksi meinasi alkaa ahdistamaan ja vituttamaan mutta sit päätin olla vaan välittämättä kun tiesin että se on vaan isän tyyli puhua. Sitten se alkoikin yhtäkkiä itkemään ja sanoi kuinka huolestunut se on minusta. Kyllä mä tiedän että se välittää, se ei vaan aina osaa näyttää sitä niin pehmeästi kuin mun herkkä itsetuntoni tarvitsisi. Mutta isälle iso kiitos siitä että kannustaa omalla tavallaan ja osti mulle lenkkarit.
Iltapäivää kohti minua kuitenkin alkoi väsyttää ja kroppa tuntui raskaalta. Mittasin äsken kuumeen ja se näytti 37,4. Eli pientä lämpöä, toivon ettei kuume nousisi jottei tämä terveemmän elämän hakeminen lopahtaisi heti kättelyssä.


Ai niin, olen varmaan unohtanut kertoa! Laitoin tosiaan sitä sähköpostia parille personal trainerille, toinen niistä toimi enemmän tsemppari kuin pt nimellä. Olin tipahtaa tuoliltani kun luin hänen sähköpostinsa. Kaikki muut personal trainerit pyytäävät palveluistaan vähintään 280e kuussa (jos olet sitoutunut vähintään 3kk ja sisältää yleensä 10 tapaamiskertaa) niin tämä ihana täti pyytää tapaamiskerrasta, joka sisältää treenin tms. vain 20 euroa!!! Jos haluaa erikseen teettää treeniohjelman, se maksaa 25 euroa ja kattava ruokaohjelma maksaa 80 euroa, jonka voi maksaa erissä! Olin niin innoissani. Minulla olisi nyt mahdollista saada ammattitaitoinen tsemppaaja! Minulla olisi varaa tavata häntä esim pari kertaa kuussa ja voisin maksaa erissä ruoka- ja treeniohjelman jota noudattaisin sitten itsenäisesti! Minun ensimmäinen terapiakäyntini on ensi viikolla, ja todennäköisesti pääsen tapaamaan tsempparitätiä samana päivänä jolloin kartoitetaan mun tilanne, ja tää on siis ilmainen!


Mua jännittää ja pelottaa, että entä jos en onnistu siitä huolimatta. Haluaisin niin kovasti onnistua. Tiedän ettei pitäisi olla liian kovia tavoitteita, mutta päässäni pyörii se että jos laihtuisin kokoon 40/42.. tällä hetkellä olen kokoa 46/48. Ja tottakai, että olisin paremmassa kunnossa ja terveempi. Minua ahdistaa mennä vaa'alle, koska tiedän että ne lukemat ovat todella epätoivoiset. Ärsyttää olla näin pessimistinen, mutta ehkä se johtuu nyt tästä että olen kipeä. Mun on pakko onnistua. Auttakaa minua, tarvitsen tsemppiä!


Odotan myös terapiaa. On todella pahoja ajatuksia mielessä, selkeästi huonoa itsetuntoa ilmassa...